Sunday Lunch

Federica Piccinini

Sunday lunch has a special place in my heart. The smell of roasted potatoes wafting out of the kitchen on a Sunday usually signals a happy end of the week.
Getting around the table with all my family it’s just a great tradition. Mom, grandparents, uncles, cousins,…
Sunday lunch is a fantastic opportunity to get as many of the family together as possible. 

 The lunch consisted of a roast meat along with roast potatoes, mashed potatoes and lots of vegetables, quiches and a big cake.

 I almost forgot the most important thing, Sunday was the 20th birthday of my cousin. I remember when he was a little child, now is a man. We organized a really nice party for him with many beautiful gifts!

 This is my family, the most important thing of my life…
 Is it tradition in your country to get together with family on Sundays?

Ci sono 17 commenti

  1. Something White
    17 Novembre 2009 alle 10:39

    My heart is beating faster when I read this lovely post. I´m a family-person as well, but unfortunately they are all quite far away and only in Summertimes we meet and have holidays together. So I do envy your beautiful and close family-life!! 🙂

    Rispondi
  2. titti73
    17 Novembre 2009 alle 12:25

    Che senso di vera gioia traspare da queste foto…. bello, bello, bello, ma soprattutto semplice..come le cose migliori della vita. Complimenti anche per questo Federica………………..
    MA COMPLIMENTI ANCORA PER GLI ADDOBBI DI NATALEEEEE!!!!!!!! MAGNIFICI COME TUTTO QUELLO CHE FAI! E SAI CHE GODURIA SARA' FARE IL TUO ALBERO!!!!!!! Ok mi calmo….un bacione grandissimo. Titti

    Rispondi
  3. Chloe and Co.
    17 Novembre 2009 alle 13:49

    Hi Federica!

    Thank you for visiting my blog today. I'm excited to find yours as I love everything Italian. My father was a full-blooded Italian (maiden name Ferrari) and my mother half. It's on my goal list to one day visit Italy.

    Alright, I'm off to check out the rest of your blog.

    Rispondi
  4. Letizia
    17 Novembre 2009 alle 15:09

    Ciao Federica, vedere la tue foto mi ha commossa…una volta la domenica anche per noi era sacra, il ritrovarsi tutti insieme e così come durante le feste…adoravo stare con i miei cuginetti, giocare con loro tutto il giorno, a fare le tombolate, le carte e compagnia bella, il profumo delle lasagne a pranzo e dei tortellini in brodo la sera (sì, sempre così!!!!)…poi però il tempo passa e i cuginetti adesso hanno le loro famiglie, io ho la mia…purtoppo il destino ha deciso di portere via le persone più care che avevo…tutti i miei nonni paciocconi…troppo, troppo presto…non sapranno mai che mi sono sposata, che avevo un bellissimo abito bianco di seta, che ho promesso davanti a Dio di amare in eterno il mio compagno di classe, poi amico, migliore amico…che sono diventata mamma di un dolce bambolina di nome Giulia, che vivo per lei…purtoppo non ho più nessuno..bè si ho i miei genitori e questo è importante ma tu sapessi come mi mancano quei momenti tutti insieme …
    va bè scusa se ho un pò divagato!!!
    Ti seguo con molto interesse!!!
    Bavi Lety

    Rispondi
  5. L.T.
    17 Novembre 2009 alle 15:12

    Lovely family photos =) Family gatherings <3

    Rispondi
  6. Inspiration in Italy
    17 Novembre 2009 alle 15:16

    Ciao Bella!

    Mi piace domenica perché io e la mia famiglia mangiamo mólto anche. La tua famiglia è bella!

    Grazie per il commento sul mio blog 🙂

    Baci Baci! ♥
    Rachel

    PS. Mi PIACE vivere nel il tuo bello paese!

    Rispondi
  7. Cathi
    17 Novembre 2009 alle 15:19

    What a lovely post! You have a beautiful family, what a great tradition. My family lives far away, but my friends and I usually meet with our daughters for a Sunday get together. Have a beautiful day!

    Rispondi
  8. belle-blanc
    17 Novembre 2009 alle 15:24

    Dear Federica,
    These pictures warm my heart. Isn't it great to have a big family living near by. You all look so happy together.
    You asked about my secrets making my pictures. There are no secrets. The only thing. A good camera, the right feeling, a calm hand, patient, many many shots of just one scene and never using the flash light. I make my pictures only with natural light. I never use Spots or so. This is the reason I don't make so many posts. I only have the chance to make pictures when I have full daylight. Than you have to wait for the right incidence of light resp. you have to adjust your motive to the right light. That's all. Afterwards I don't really arrange the pictures with some software, the only thing I do is adding some brightness. This is my whole secret :o) Hope I could help you… Hugs & Kisses, Mira!

    Rispondi
  9. caroline @ patagonia gifts
    17 Novembre 2009 alle 15:38

    loved your post, Federica! your blog is beautiful (I'll be following you). thanks so much for visiting my blog and for your lovely comments!
    we love to get together on Sundays too, we don't do it so often but we love to. xo

    Rispondi
  10. Christine
    17 Novembre 2009 alle 16:31

    Hi Federica! Thank you for your kind post. I love these pictures and how you spend Sundays with your family! Thanks for sharing!

    Have a great day,
    Christine

    Rispondi
  11. Silvia
    17 Novembre 2009 alle 21:54

    Ciao Fede, bellissime proprio queste foto, veramente è un post di quelli molto personali. Ci permettono di conoscerci-ti meglio… Ho letto il commento di Letizia e mi sono commossa… Non ti conosco, ma come ti capisco. Fino a due anni fa anche per me e la mia famiglia era la domenica ormai di routine, ed era fantastica. Ecco, in quel pranzo però, non ci si rendeva conto della fortuna che si aveva. Proprio quel momento che poi non si sarebbe mai più ripetuto allo stesso modo. Da quando mio fratello e mia cognata si sono separati, non ci siamo più trovati insieme appassionatamente la domenica… Mi sono resa conto che io, mio papà, mia mamma, mia sorella, mio fratello, i cognati e tutti i bambini stiamo vivendo un 'lutto'. Nulla è più come prima! Quel sottile equilibrio si è rovinato… Goditi il valore della famiglia come deve essere,
    Silvia

    Rispondi
  12. The Socialite
    18 Novembre 2009 alle 0:53

    Lovely photos! Very sweet post as well. :))

    Rispondi
  13. Beach Vintage
    18 Novembre 2009 alle 2:27

    The photo's show the love Federica. Beautiful. Sundays I love to spend with my daughter and husband, doing not much really, just being together.

    Rispondi
  14. maría cecilia
    18 Novembre 2009 alle 3:12

    Hi Federica, your family is like Italian movies I have seen, a great number of family always gathering together, how nice!!!
    Cariños
    María Cecilia

    Rispondi
  15. carmen
    18 Novembre 2009 alle 8:54

    Ciao Federica, il pranzo della domenica con tutta la famiglia è patrimonio dell'umanità e va preservato da ogni forma di modernità. Bellissime queste foto: trasmettono serenità e calore!
    Carmen

    Rispondi
  16. ary
    18 Novembre 2009 alle 9:39

    Ciao fede bellissime foto come sempre, anche noi ci riuniamo sempre la domenica, tutti a casa di mia nonna.
    Passa da me c'è un premio x te ciao Ary

    Rispondi
  17. Federica
    19 Novembre 2009 alle 12:53

    Ciao Fede
    non posso che farti i complimenti per questo post!
    Che bei ricordi i pranzi della domenica a casa dei nonni con il parentado…ed è brutto vedere che la tua bimba questi momenti non li potrà godere per tutta una serie di motivi che sono solo parole, parole e parole che si accumulano quando le persone prendono strade diverse.
    Un bacio Federica

    Rispondi

Lascia un commento

L'indirizzo email non verrà pubblicato. I dati obbligatori sono contrassegnati con *
Il tuo commento *